Mandiiizz

Alla inlägg under mars 2010

Av Amanda - 31 mars 2010 12:40

Det känns som den här dan är ganska konstig. Hade körlektion imorse innan skolan, sen pratade jag och Lina med Gunnel om vår framtid. Suck...vill inte tänka på den. Men i alla fall så missade vi religionen. Så enda lektionen jag har haft idag var hästkunskap, och då tränade vi inför hästskötarexamen.

På växt och djurliv ska vi tydligen jobba självständigt, men jag måste göra ett prov. Men jag gör nog en fuling och skickar ett mejl om att jobba själv och sen göra provet imorrn istället.

Får se vad hon svarar...Hon tycker ju inte om mig, så jag får nog inte göra så :/ Då blir jag sur.


XOXO   

Av Amanda - 30 mars 2010 08:09

Sitter och kollar på Djurpolisen i Pennysylvania. Där dom undersöker valpfabriker. Det är inte klokt hur folk kan vara giriga efter pengar! Det ser rent ut sagt förjävligt ut både på gårdarna och i valphusen!!

Det var en gubbe som jobbade på Djurpolisen och han hade jobbat som kriminalinspektör eller nått sånt. Så han var ute på många mord. När dom va på en valpfabrik sa han att han sett mycket död i sitt liv som kriminalinspektör, men det han såg på valpfabriken tog priset!

Det är inte klokt hur folk kan hålla på. Dom är ju inte seriös för 5 öre! Ojojoj...

Och många av dom uppfödarna som håller på så, gör allt för att deras uppfödning ska se proffsig ut. Med hemsida och sånt. Fina bilder på valparna mm. Men dom bilderna dom tar på valparna och snyggar till dom, är nog enda gången dom någonsin får männsklig kontakt! Sjuka människor1 Dom ska inte få vara i närheten av djur över huvudtaget!

 

 

Nog om det och vidare till nått annat. Judy's Gill "Julle", var JÄTTE halt imorse! Han ville inte ens stödja på benet. Och han var jätte svullen hela skenan och hela vägen ner till hoven. Och varm och öm var han också. Så han fick stå inne, så får vi kolla han sen igen. Stackars lill hästen :/

 

XOXO   

Av Amanda - 29 mars 2010 20:31

Ganska meningslöst att åka till skolan. Hade klassråd och utvecklingssamtal direkt efter. Sen skulle vi haft projektarbet, men det tänkte vi göra hemma. Så min snälla pappa kom ut och hämtade mig :) Då blev jag glad ;)

 

Nu på kvällen red jag och Maria till Gissjö med Perssan och Fylkir :) Fina hästar, Fylkir fick jobba lite för att kunna hänga med Perssan som tar så stora steg :P hehe.. Och Perssan kändes jätte mjuk och fin :) Matte blev nöjd och glad iaf :)

 

Längtar nått hemskt till den 18 April :D Jag och Charly ska ju vara med på klubbtävlingen i Kramfors :D 80 och 90cm :) Till att börja med iaf :) Det är ju första tävlingen tillsammans, så vi börjar lågt ;) Längtar nått hemskt iaf!!

 

Nä, man kanske ska plugga lite körkortsteori :/ Orkar inte, men det är ju för nått bra iaf.

 

XOXO   

Av Amanda - 28 mars 2010 14:53

Nu har jag tagit bort alla tidigare inlägg som jag har gjort. Tänker börja om från början.

Jag kommer fortsätta skriva om mitt liv, det kommer alltså vara ganska mycket hästar. Men gillar ni inte det behöver man ju faktiskt inte läsa! Jag kommer också skriva lite om mitt "övriga" liv. Men jaja, ni lär nog märka vad jag skriver :P

 

XOXO   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards