Mandiiizz

Alla inlägg under juni 2010

Av Amanda - 3 juni 2010 21:07

Nu är det sjukt dålig uppdatering här! Fy mig


Livet som arbetslös går bra än så länge. Har inte riktigt vant mig vid tanken än :/ Har varit på arbetsförmedlingen och skrivit in mig och ska dit imorgon igen och träffa min handläggare.


På hästsidan går det ganska bra. Perssan försöker jag rida varje dag, men nu den här veckan har det gått tungt med det. Speciellt med tanke på spöregn och blåst! Sen så startade vi 3 hästar på Dannero igår. Så då var det å fixa dom hela dan. Sen så åkte jag och Linda med som hästskötare. Vilket behövdes!! Tur Benka kom som förstärkning!! Och tur va också att vi hade Madde Berggren på plats också! Annars hade det kunnat gå illa med Labyrinths identifiering. Då 2 tjejer som inte riktigt kan allt som ska göras, kan det gå ganska illa :P

Hästarna hade i alla fall förvånande resultat.

Labyrinth: Gick jätte fint hela loppet. Han försökte verkligen hänga med dom andra hela tiden. Och gick riktigt fort sista varvet. Tydligen hade han nästan gått rekord (på sig själv). Han fick inga pengar. Han var först utan pengar. Men han var vi nöjd med ;) Duktig duktig pojke ;)

Lifelong Love: Gick inte alls bra. Han galopperade hela tiden. Fick inte till ett enda travsteg tror jag. Väldigt märkligt för att vara han. Han brukar vara jätte bra annars. Vi begrep inte alls vad som inte stämde! Så Stefan valde i alla fall att avbryta loppet med han.

Judy's Gill: Brukar också vara väldigt bra. Men idag var det ingenting alls som stämde! Han gjorde som Lifelong och bara galopperade. Han var tokig när han skulle in i stallet och han var jätte stirrig och ja, väldigt knepig. Inte alls som han brukar! Men han galopperade bort sig. Han blev diskad. Kanske har han problem med munnen igen, men vi tror också att det var nått med hoven. För skon han hade innan start var sönder. Gick troligen sönder i hagen. Så han kanske hade ont och inte klarade att trava.


Så hör och häpna! Labyrinth räddade dagen! Han som brukar vara som en slö propp på banan gick jätte fint och var pigg och GLAD. Har sagt det till Håkan flera gånger, att en Glad häst är en Bra häst! ;)

Red han en kort sväng idag och han kändes jätte fin :) Mjuk & fin, pigg & glad ;) hur bra som helst :) Så nu är vi på väg åt rätt håll i alla fall :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards