Mandiiizz

Alla inlägg under april 2010

Av Amanda - 21 april 2010 12:34

Igår gick det åt helvete med körkortsteorin igen! Kuggade med 2 ifrån. Känns jävligt surt! Ska man kugga kan man väl göra det ordentligt på en gång?! Fattar inte varför jag aldrig kan få lyckas med nått på en gång. Jag skulle ha köpt en triss lott när jag klarade hästskötarexamen. Det var nog bara ren tur! Inget annat...


Men i alla fall så missade jag ridningen igår helt i onödan. Hoppas jag kan få rida med andra gruppen imorgon istället.


Tydligen är det bara jag i klassen som är anmäld till skolmästerskapet. Till LA:1 och 90cm hoppning. Så jag känner ju ingen press alls, nääääääää då :P Men om jag rider som jag gjorde på hästskötarexamen kan det nog gå ganska bra :) Hoppas jag i alla fall :P


Men nu är det plugg som gäller. Suck... Inge kul alls. Kerstin hade faktiskt rätt i diskutionen med religionsläraren imorse. Vi får ju ingen fritid för allt plugg som vi måste göra! Och alla kommer ju på att ha allt samtidigt också. Alla prov och inlämningsuppgifter ska ju in samtidigt.


XOXO   

Av Amanda - 17 april 2010 15:51

Idag vaknade jag 06:30. Ingen höjdare direkt. Men det blev en sväng in till Kramfors och kolla på basket. Det blev vinst för Bollsta. Men kommer inte ihåg med hur mycket.


Nu har jag kollat på Så Ska Det Låta. Men det var från igår kväll. Diggar Alexander alltså. Han är ju GRYM!! Ojojoj...


Haha, inget långt blogg inlägg det här. Tänkte ta och försöka gå upp till stallet snart och borsta min smutsiga häst. Sen tror jag att jag ska ta och träna lite trick med Perssan :) Hon fattar ingenting alls, men vi får nöta på.


XOXO   

Av Amanda - 14 april 2010 19:48

Idag har verkligen varit en av dom värsta dagarna i hela mitt liv. Har nog aldrig varit så nervös nån gång. Vi hade hästskötarexamen och jag KLARADE DET :D:D

Vi började med genomgång, fick hästar och hade en skriftligt prov. Senskulle vi ut och fixa hästarna, så vi skulle vara klar för ridning.

Och det komiska kom när vi fick hästarna. För vem fick jag tro, jo Charly :P Yannic och Sara skrattade ganska mycket :P haha... Han är ju favoriten och jag kan honom utantill vid det här laget :P Kunde inte bli bättre.

Så när vi ridit ett tag på vår tilldelade häst, skulle vi byta. Och då fick jag Bonus :) Inte helt illa :) Han är ju som han är, men han gick på snällt, men jag fick ju jobba med magen iaf :P

Direkt efter ridningen skulle vi ha häst vid hand med hästen som vi red först. Och Charly skötte sig jätte bra. Mats och Loa tyckte att det var det bästa jag gjorde på hela dagen :D Så det kändes ju bra :) Sen var det longering, och jag behövde inte göra nått avancerat. Loa var snäll där :)

LUNCH

Sen skulle 5st göra foderprov och dom andra 5 skulle göra stallprov med knoppning och lindning och utrustningsprov.

Jag var övertygad om att jag skulle kugga på foderdelen, men tydligen inte :D


Som sagt så var det här den bästa värsta dagen i hela mitt liv! Trodde aldrig att jag skulle klara det.

Men ett tips till dom som ska göra det.

Även om det känns dåligt, fullfölj ändå hela provet! Det kan gå ändå! Och det är en jätte bra upplevelse!!


Nu ska jag belöna mig själv med godis!! Måste upp tidigt imorgon för att åka till skolan och göra stalltjänsten innan hästskötarexamen börjar.


XOXO   

Av Amanda - 5 april 2010 20:39

Idag var det riktigt skit väder. Regn och snö hela dan. Inge kul alls. Men samtidigt ganska bra :) För jag har kunnat träna körkortsteori utan att få dåligt samvete :P Men nu har jag pluggat så jag är helt snurrig i huvet.

Körde en hel del bil idag också. Körde till Prästmon och hem. Så det blev en bit. Men det gick hur bra som helst. Men jag är SKIT NERVÖS för teorin och uppkörningen. Kan typ inte säkerhetskontrollerna och tydligen brukar man få göra antingen invändig eller utvändig kontroll. Och jag vill isåfall ha den invändiga kontrollen. Den är lättast tycker jag. Och jag VILL ha en snäll uppkörningsman. En snäll lugn vill jag ha! Men bara för att så får jag säkert ett surarsel som är jätte sträng och få göra en utvändig säkerhetskontroll. Suck... nä, det orkar jag inte... Men jag SKA klara det!

 

XOXO   

Av Amanda - 4 april 2010 10:34

Man känner sig ganska så slut nu faktiskt. I fredags var Sam och Ellinor här. Så det blev ju ganska mycket musik. Men senare på kvällen kom systarna Johansson också. Så då var det verkligen fullt ös medvetslös! Ojojoj... Jag gick och la mig ganska tidigt och stoppade in öronpropparna. Annars skulle ja aldrig ha kunnat sova.

 

Igår blev det alltså ganska lugnt. Alla var ganska möra sen fredagen. Så en promenad ner till kvantum och sen upp till katten (är katt och fågelvakt). Sen blev det att åka till morfar och kolla hans hand som han lyckats skada. Han ramlade när han var ute och gick med Bobby. Men förhoppningsvis bara en stukning.

 

Idag ska jag nog ut och rida Perssan en sväng :) Tänkte ta benlindor på henne. Måste ju träna för hästskötarexamen. Men det blir lugnt. Ryggen känns inte nå bra alls :/ Vet inte vad jag har lyckats gjort heller.

 

XOXO   

Av Amanda - 2 april 2010 13:10

Nu är det påsk. Var och köpte godis igår :) Det är ju ett måste :P

Pappa var och köpte morötter till Perssan & Jisses idag, så då blir dom nöjda och glada :)

 

Men jag blir nog utan mitt rum inatt. Sam och Ellinor kommer och ska äta med oss. Och eventuellt ska dom sova över här också. Så då skulle dom tydligen få låna mitt rum. Så jag ska bo med mamma på deras rum och pappa tar Tekks rum. Men vi får se hur det blir. Det är ju bra om jag får veta det i tid.

 

Jag måste nog ta och plugga en hel del körkortsteroi och hästskötarexamen framöver :( Orkar inte med allt plugg nu!! Det tar aldrig slut!!

 

XOXO   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards